miercuri, 30 ianuarie 2008

OVERTIME LA GREU

Citeam aici ca romanii muncesc cel mai mult peste program din toate statele UE. Conform studiului jumatate din barbatii din Romania si peste 30 % din femei lucreaza 48 de ore pe saptamana , in loc de 40. Singura diferenta intre romanii care lucreaza peste program si alti membrii ai UE care lucreaza peste program e ca cei de afara SUNT PLATITI PENTRU ORELE SUPLIMENTARE . La noi.. sunt putine firme care intr-adevar platesc orele petrecute in folosul firmei peste programul de lucru... tot la fel de adevarat este ca multi din romani stau peste program doar sa impresioneze sefii .. dar asta e alta mancare de peste. Oricum.. mentalitatea asta de a sta peste program a ramas la noi bine implementata de regimurile anterioare? Catora dintre noi nu ne-au spus parintii inca din scoala.. stai mai mult si fa-ti temele, stai mai mult si impresioneaza profesorii... ajungi angajat si iti suna in cap vocea : STAI MAI MULT... IMPRESIONEAZA PRIN "IMPLICAREA " TA. Daca esti platit si ai si de lucru .. stai frate.... daca nu esti platit si stai peste program.... esti bou... mai ales daca nu ai de lucru... Si daca ai de lucru si tre sa stai peste program.. asta denota un prost management al timpului tau . Cum altii pot face treaba in 8 ore si tu nu? Nu te face sa iti ridici semne de intrebare??

Asta e... Romania macar e fruntasa la ceva in UE... pe langa furturi, violuri si alte cele pe care le fac ciorile care se dau ROMANI pe afara.... dar asta iar e alta poveste...

C YA.....

15 comentarii:

Anonim spunea...

Well... noi suntem "bateriile" alea din Matrix: crescuti sa ascultam si sa servim - SERVE AND OBEY!!!!!

Daca io as fi sef (ceea ce nu consider a fi un ideal nobil sau prioritar) as trage si io pe partea orelor suplimentare neplatite... banu' sa curga, ce p...ielea mea!?!?!? Da-i p...iele de negrotei!!!

Anonim spunea...

Daca lucrezi 8 ore pe zi pentru 250 euro/luna, => primesti 1.56 euro / ora.
Daca mai stai peste program 2 ore - primesti in mediu 1.25 euro / ora.
Daca faci 4 ore de overtime necompensat pe zi - iesi la 1 euro / ora.
Daca nu faci overtime - te duci dupa Paul.

Anonim spunea...

O, da, implicarea... ce ne-am face fara ea. Chiar daca e doar un cuvant gol(cee ce este in amjoritatea cazurilor), cineva se ascunde dupa el foarte frumos, sau arunca cu el in altii. Prostia e ca lumea nu intelege ca implicarea nu trebuie neaparat sa stea la suprafata pentru ca sa existe. Urasc acest cuvant, la mi ne e sinonim cu 'sclavie' in conditiile in care managementul nu-i mai intelege sensul, fenomen tot mai frecvent :((((((((

AM Inima inca spunea...

...si cand esti femeie aproape maritata...si ai program pana la 6 juma ...si toata ziua freci buha pe site-uri cu jocuri pentru copii sub 5 ani...ca doar esti cel mai eficient om si iti termini munca in primele doua ore de program...care la tine incep mai tarziu cu o ora decat la ceilalti negrisori...ca "traiesti pe alt fus orar"...toate astea intamplandu-se ostentativ in fata coordonatorului de pe plantatie care iti vede constant in monitor...si dup-aia faci overtime 2-3 ore pe zi sa-ti astepti barbatul sa te ia de la munca cu masina cand pe jos faceai 20 de minute pana acasa...asta cum se cheama???intreb si io...ca din pacate (fusese din feririre la inceputuri) eu sunt coordonatorul de care vorbeam...

AM Inima inca spunea...

uitasem...nu ma integeti gresit...n-am nici o problema cu frecatul mentei la munca...am auzit ca exista chiar si o firma care are asta ca obiect de activitate...dar...nu inteleg dupa ce isi ghideaza unii oamenii comportamentul...totusi, avand in vedere deductia de mai sus a anonimului...dc am calcula prin absurd cati banii ar da pe un taxiu, economiseste fata ceva cu orele alea...care desi nu ii sunt platite i s-ar acorda zile libere in compensare...daca nu as fi eu aia naspa :):):)

Anonim spunea...

ami, io nu inteleg ceva: in primul comment vorbesti de o tipa care isi termina munca in 2 ore... si pe tine te nemultumeste ca in restul timpului freaca menta, corect?! Pai daca i asa, io zic ca tipa i un geniu la locul de munca... pielea mea, sa termini in 2 ore ceva ce altuia i-ar lua 8, io zic ca i ceva. Si daca coordonatorul nu i da de munca ceva mai challanging, e vina lui. Iar daca tipa nu vrea mai mult, inseamna ca se complace.
Si da, eu numesc asta LIPSA de implicare si spun ca i si vina coordonatorilor.

Anonim spunea...

ami, legat de al doilea comment, vorbesti de un caz izolat. Daca tipa s-ar plange de overtime neplatit, io i-as da un shpitz in coaie (la figurat). Adica una i sa ti se ceara sa faci overtime neplatit, si alta e sa stai de buna-voie. Si oricum, legea muncii si contractele de munca specifica si reglementeaza clar ce se intelege prin munca suplimentara: ore facute la cererea superiorilor. Restul, o faci pe barba ta.

AM Inima inca spunea...

mai... tare... dar... incorect... cred ca am intrat in prea multe detalii si s-a pierdut pe drum adevarata nelamurire :)... fara sa tinem cont de relatiile de ordonare sau subordonare...nelamurirea mea este in continuare...daca un om e...asha cum zici tu MadCat "un geniu la locul de munca" si termina totul mai devreme de 8 ore (ca de...nici coord nu-i da sa faca mai mult)... totusi... de ce dracu stai peste program 2-3 ore asteptand sa vina... ziua de maine poate?

AM Inima inca spunea...

da... asta e cu totul alta poveste... tipa nu se plange...tipa face scandal ca vrea zile libere ;)

Anonim spunea...

Dar tipa de ce vrea zile libere, pentru ca face "ore suplimentare"?

Uite, asta e motivul pentru care s-au inventat timesheet-urile. Din cauza la loaze din astea care stau dupa lucru degeaba si apoi cer zile libere sau bani. Ia pune-o sa faca raport de timp zilnic pentru orele alea suplimentare, sa vedem cum isi justifica faptul ca sta peste program...

AM Inima inca spunea...

:)de curand facem si asta... nu incurajam statul peste program... nu de alta dar am devenit "rai"...noi astia "rasfututi" din cate imi aduc aminte...

Anonim spunea...

Nicio firma "nu incurajeaza" statul peste program, dar apreciaza si foloseste ca termen de comparatie!!!

FUCK THIS COUNTRY!!!! (ma rog, tara nu e ea de vina cu nimic... taranii din ea 'este' "iubirea mea")

Anonim spunea...

Shit, am folosit dubla negatie si o iesit exact invers... dar, ati inteles domniile voastre ce am vrut sa spun.

Anonim spunea...

@ Ami - Iti spun io de ce sta 2 - 3 ore in plus la munca !
Pai tie ti-ar conveni sa pleci pe jos acasa fie si 20 de minute cand ai putea sa pleci cu masina?
Ti-ar conveni sa te duci acasa si sa faci in cele 1 ora si 40 de minute ( minim ) ramase treburi prin casa singura fara sa fii ajutata de nimeni si sa nu te poti plange nimanui ca le faci si ca nu teajuta ?
Ti-ar conveni sa ai si grija de copil cat timp faci toate aceste lucrui ?

Pai vezi de aceea prefera sa ramana 2 - 3 ore in plus la munca fara sa faca nimic ( sa se odihneasca ) si sa imparta toate bucuriile ( a se citii treburile de prin casa etc etc) cu persoana iubita din motive pure de lene !

Si defapt cine suntem noi sa comentam ideologia unei mame tinere abuziva si plina de lene ?!

Scopul scuza mijloacele! :D

AM Inima inca spunea...

:) deacord... e ca in reclama la prajitura casei...