joi, 24 aprilie 2008

Obiceiuri... sau ... NARAVURI?

In dimineata asta m-am conformat datinilor strabune si am imbarcat familionul in masina pentru a merge la biserica ... Da... la BISERICA... pentru spovedit si impartasit inainte de Pasti... ca asa`i la noi.....
La biserica... doua cozi... una la spovedanie.. una la impartasanie... Coada merge mai repede decat orice coada stiu eu.... asta pentru ca popii mai nou nu au timp sa stea sa te asculte daca ai ceva de povestit .. sau daca chiar ai ceva pe suflet si vrei sa te descarci..... iti pun 2 intrebari la care tu sincer raspunzi : NU ... nu am tinut post.. nu am facut aia.. nu am facut aia.. dupa care iti spun : Dumnezeu e sus si iarta... si te trec la coada cealalta....

Marea problema apare in momentul dinainte de a te indrepta catre coada de impartasanie... Toata lumea da mana cu preotul... dar in mana oamenilor se afla cate o hartiuta.. mai verde... mai albastra.. mai roz... mai galbena... dupa posibilitati.... De aici vine intrebarea mea din titlu.... Asta e un obicei .. sau un narav al popilor??? De ce trebuie sa dau bani popilor sa imi spuna ca sunt iertat de pacate??? Si nu numai aici... in cazul asta... ci pentru orice activitate intreprinsa de acesti " slujitori ai Domnului" trebuie sa dai o mica atentie... PENTRU CE??? Nu zic ca toti sunt asa.. dar majoritatea ......

Stateam mai demult de vorba cu un preot... si imi marturisea ca inainte fusese inginer in fabrica.. dar ca acum ca preot castiga mult mai bine... pai nu`i normal??? Iei bani la inmormantare.. la botez... la nunta.. la spovedit.. la impartasit... la ... orice.... Atunci cum mai poti sa spui ca te afli in slujba oamenilor... si ca nu ii jecmanesti... doar pentru ca nu ceri??? Am intalnit si cazuri in care cereau de la obraz....

Oare de ce preotii sunt priviti ca niste lideri ai comunitatii in care traim ... oare de ce pentru ei nu se aplica sloganul atat de mediatizat " NU DA SPAGA"???

Fiecare are dreptul sa creada in ce vrea el... daca eu aleg sa cred intr-o putere divina.. e problema mea... dar daca trebuie sa platesc pentru asta.... nu mi se mai pare normal.... Daca simt eu ca trebuie sa dau bani pentru biserica.. pun in cutia milei... nu trebuie sa ii umplu buzunarele sutanei preotului.... Dar daca nu fac asta... apar apostrofari de la bunici, mamici, tatici.. si alti habotnici....

Da ... poate ca linistea din biserica te calmeaza.... dar asta doar cand esti doar tu acolo... cu gandurile si rugaciunile tale... dar deja cand apare "slujbasul " ... parca iti vine sa iesi... si sa te duci intr-un varf de munte... unde ai aceeasi liniste... si aceeasi atmosfera...de calm ....


Deci? in biserica acum... exista obiceiuri si traditii ? sau NARAVURI .....???

mare dilema.....

6 comentarii:

Anonim spunea...

NOI SUNTEM ROMANI, NOI SUNTEM ROMANI... pff...nasoala asta, dak nu dai bani "parintelui" dak nu te iarta Dumnezeu? uhm...si din cutia milei unde crezi k ajung? 2-3 icoane si 5-6 buzunare de preot :|
faza nasoala e ca frate, n-ai ce sa-i faci! :|

Anonim spunea...

Asta am observat si eu, ba chiar mai mult: acum vor sa dea o lege prin care sa impuna o anumita taxa pentru biserica pentru fiecare familie. Deci de acum incolo, pe langa toate taxele aberante de pana acum (k mergi pe jos, k respiri, k admiri natura), mai vine o taxa pentru biserica, k doar de....saracii popi trebuie sa aiba si ei de unde sa traga. Stau si ma gandesc daca nu cumva biserica devine incet incet un al doilea parlament: adica oameni care nu misca mai nimic si castiga o carutza de bani....k de-aia toti popii astia trecuti de 40 de ani sa zic, sunt toti grasi si frumosi..:))...au de unde. Si la o adica, daca te vede ca nu ii dai o baga pe aia grea: Domnul e sus si te vede fiule, daca vrei sa fi iertat tre sa cotizezi....WHAT THE FUCK? dar ce? acolo sus e FISCU?

Anonim spunea...

Ei or sa fie jucati de seful lor direct care, intamplator sau nu, e stapanul universal.

Nu cred ca e obligatoriu sa dai banii cand te spovedesti, adica, ce, daca nu dai bani, o sa zica popa: "Domnu' sa nu iti ierte pacatele!" ?!

Paulie spunea...

@MadCat... dar la inmormantare tre sa ii dai nu? la cununie tre sa ii dai nu? la botez tre sa ii dai nu? ca altfel iti spune ca nu are timp.. sau iti face o slujba de mai bine ti-o fac eu... si nu o zic doar asa.. am trecut prin astea...( adica fara nunta si botez... in cazu` meu.. ) Inteleg sa existe o taxa... dar de la o taxa pt biserica ( taxa care oricum nu merge la biserica... vezi masinile lor si casele lor) pana la jecmaneala pe fata.... e cale lunga...

dora spunea...

si cand te gandesti ca banii astia (recte ai bisericii si ai popilor) nu se impoziteaza... nu le cere nimeni taxe, nu-i intreaba nimeni de sanatate...
ce mai, tara asta e un paradis fiscal pentru popi si manelisti!!
(Imi cer scuze pentru asociere, dar cred ca si asocierea asta spune ceva, nu?!?)
Dora

Anonim spunea...

apai, noh, si voi amu, ce-ati vrea fratilor sa se oboseasca omu pt fiecare doar pt salariul lui de bugetar?! ca doar de ce l-o trimis mamica si taticu la scoala de popi? "Du-te maaama, fa-te popa ca o sa ai de toate ... " (women included >:) )
So, vrei sa te ierte Doamne-Doamne? marcheaza banu' la taica popa! si daca esti si tinerica si fara minte vino seara dupa 'sfiintit ca face taica niste slujbe speciale si te initiaza si binecuvanteaza si te mirueste el sa iti mearga bine in dragoste si alte d'astea duhonvnicesti ...asa ca de la obsedat la femeie, ah pardon, voiam sa zic ... eeh dar ce mai conteaza, banu' jos si ochii la usa, si repede ca Doamne-Doamne e ocupat sii nu are timp sa stea, ca ui' cat'a prostimea sta la rand sa plateasca iertarea ...