miercuri, 30 aprilie 2008

Ospatarii romani...

Mi s-a intamplat mai demult o chestie peste care am trecut cu vederea... pana cand .. in acelasi local.. acelasi ospatar .. se pare ca nu s-a dezvatat.
Sa va povestesc. Merg intr-o carciuma mai rasarita.. deci nu ultima spelunca .. cu niste prieteni. Ca toti oamenii.. comandam... bem/mancam/fumam... fiecare ce vrea muschiu` lui .. ca sa zic asa ... Ospataru` ne spune cu seninatate ca din meniu nu au o gramada de chestii... gasim fiecare intr-un final ce isi doreste. Unul din prieteni a avut proasta inspiratie de a ii face semn ospatarului sa ii mai aduca ceva... Vine ospataru` si il bate pe umar si zice : Vin imediat prietene .... Am ramas ca la dentist toti... Nu vreau sa ma consider snob... dar daca un om pe care l-am vazut o singura data in viata si care e platit sa ma serveasca are asemenea comportament.. tind sa cred ca ..... sau eu is paranoic la faza asta? Ma rog.. trecem cu vederea incidentu`... pana cand alt prieten a avut aceeasi nevoie de ospatar .. pentru a`i aduce altceva... Ospataru` nostru... acelasi gest tandru cu batai pe spate si apelative amicale... In fine... consumam.... cerem nota... si vine flacaul nostru si ne graieste : nouazecisisase de lei si cincizeci de bani ( 96.5 Lei) ... Noi ne uitam unu` la celalalt... ne dadeam coate pana cand unuia ii vine tupeul si cere un bon fiscal si o nota ... Vine omu` cu nota scrisa pe o foaie rupta dintr-un caiet ... detaliata.. dar ... PE O FOAIE DE CAIET ... Noi.. continuam : SI BONU`? Ospatarelu` : Pai credeti ca va insel?? haideti sa numaram !!! Noi : Nu domne` .. da` mie imi trebuie bon ca il decontez la firma .. ( asta ca sa ii inchidem gura ) Aduce el bonu` bombanind.... platim noi FIX 96.5 RON si plecam....

In spatele nostru ... se auzea flacaul bodoganind in continuare..


De ce am scris asta? Pentru ca acu` vreun an acelasi individ a facut acelasi lucru , eu fiind la acelasi local.. cu alti prieteni.... Deci frate??? unde`i gasiti pe astia?? si de ce ii pastrati??? Mai vor si bacsis??? Bacsis las daca am fost servit prompt si cum trebuie.. nu daca imi spune ospataru` : " prietene" sau daca ma bate pe umar... ca nu am venit acolo sa imi fac prieteni .. ci sa ma simt bine cu cei cu care am plecat..... Oare gandesc eu aiurea?? sau mai nou asa se angajeaza ospatarii? Prea prietenosi?

Si de cand se dau notele de plata pe hartii de caiet?

De acu` .. nu mai las bacsis decat daca chiar am pentru ce... Daca astept comanda, astept nota, am un tratament de rahat... o sa las fix.... nu imi mai pasa.. nu ma mai gandesc ca el are salariul mic si traieste din bacsis..... BACSISUL se castiga tot prin munca... nu e nimeni obligat sa lase 10 % .. " ca asa se lasa".... Asa ca... v-ati lins pe bot de bacsis de la mine ... voi cei care nu il meritati.. :D

C ya....

Niciun comentariu: