joi, 26 iunie 2008

Despre blog

Scris de chokie.....


Trebuie sa fie frumos chiar sa crezi ceva...

Ma gandeam acuma, cand vroiam sa scriu, ca la cate idei am nu cred nimic. Am luat prea in serios ideile de "totul e relativ" si "orice e posibil". Si nici macar pe astea nu le cred...daca orice e posibil, de ce nu ar putea exista adevaruri absolute si, mai ales, de ce nu ar fi posibila si imposibilitatea?

Pe scurt sunt complexata ca sunt incapabila sa percep/formulez adevaruri absolute! Mai important este ca nu inteleg cum de nu isi pune mai multa lume problema asta. Instinctiv am crezut ca din ignoranta, ca unii oameni chiar cred ca au descoperit nu stiu ce mare adevar al vietii si isi etaleaza ideile fara nici o problema...cred in ele. Ma refer aici la orice, de la idei de genul "te nasti singur, mori singur", "trebuie sa intru cu avionul in WTC" pana la unele mai comune cum ar fi "imi trebuie bani sa fiu fericit" sau "cutare e o persoana rea", sau ideea mea ca sunt mai buna decat restul care m-a facut initial sa gandesc asta...

Dar cum nici ideea asta n-am fost in stare s-o cred, m-am gandit la filozofi...Ei au facut probabil cele mai indraznete afirmatii pe cele mai relative subiecte si imi vine greu sa cred ca au facut-o din ignoranta. Adevarul e ca daca vrei sa-ti exprimi o idee despre ceva, si sa se si inteleaga, nu ai de ales decat sa-ti alegi o parte pe care sa o sustii. Cum altfel s-ar fi putut dezvolta ideile? "Gandesc, deci exist...sau poate nu."(ori sa pui "eu cred" sau "in opinia mea" inainte de fiecare fraza)

Cu toate astea chiar cred ca majoritatea oamenilor considera ca ce zic e adevarat, unii chiar fara urme de indoiala...ii invidiez putin...

6 comentarii:

Anonim spunea...

chockie, fa-ti blog. Mi-ar placea sa citesc mai multe

Anonim spunea...

chiar asa, de acord cu partea de invidie pe unii, ma mai intreb si eu de adevarul asta...
cred ca sunt mai multe adevaruri, fiecare are unul bun, adevarat :))

Anonim spunea...

Eu n-am inteles...

Anonim spunea...

@Ficatel, nici n-aveai ce, n-a zis nimic...inca alearga in juru` cozii

Anonim spunea...

autoarei ii recomand din plin aceasta scurta analiza de limbaj scrisa de George Orwell: http://www.orwell.ru/library/essays/politics/english/e_polit

Anonim spunea...

Cu toate astea chiar cred ca majoritatea oamenilor considera ca ce zic e adevarat, unii chiar fara urme de indoiala...ii invidiez putin...

De la a crede ca ce zic e adevarat, fara urme de indoiala, pana la a cadea in penibil e cale scurta. Din "Unii" astia de care zici tu, pun pariu ca majoritatea e invatata ce sa creada si ce sa gandeasca. Nu stiu zau, cati rationeaza la ceea ce cred!

Si mai este o capcana a "credulitatii", sa i spun asa: FANATISMUL! Iar cand cineva incearca sa imi vare pe gat o idee cu orice pret si in mod insistent... PAS!