marți, 15 iulie 2008

Mâna întinsă care nu spune o poveste nu primeşte pomană....

Titlul e din Filantropica ... şi sună excelent auzit din gura lui Gheorghe Dinica... De ce titlul ăsta? Pen` că în ultima vreme am stat sa observ noile modalităţi de cerşit...

- Vine un copilandru... fată/băiat ... cu o carte în mână.. un ghiozdănel în spate.. la tine la masa în timp ce îţi savurezi bericioaica/vinu`/ sucu`/ apa plată cu lămâie... şi zice : Nu vreţi să cumpăraţi o carte? Dacă ii spui că nu... ( şi majoritatea spun că nu ) întreabă : Atunci nu mă ajutaţi şi pe mine cu 1 leu 2 ? Observăm că deja nu mai e vorba de 10 bani ci de 1 leu 2 ... Adicătelea puradeii promoveaza cultura ( citeşti => esti cult) , dacă nu vrei să citeşti atunci măcar să le dai lor bani că ei au incercat să te facă să citesti :D eeee? Şi de la o terasă .. se găsesc cel puţin 2-3 care să nu cumpere cartea( probabil că mai are una singura de rezervă în ghiozdan , în caz că cineva chiar vrea cartea aia ) dar care să îi dea măcar 2-3 lei.. Şi uite asa se face buzunarul doldora.... E o poveste ce se vinde nu ? Iau carti din bibliotecă şi le vând de foame ( asta în timp ce sunt îmbrăcaţi cu trening Nike , blugi Kenvelo si adidaşi Reebook Reebok ) :D

- Văd din ce în ce mai des în urbea`mi natală moşuleţi si băbuţe cu flori din alea de grădină, făcute frumos bucheţele , pe care vor să le vânda pe la terase... Şi cand le vezi mutriţele calde mai mai ca îţi vine să cumperi şi tu. Şi mergi să cumperi , ş i ţi le ofera cu zâmbetul pe buze ... la un preţ de 10 lei :D .... Şi-i dai... că asta e..... Povestea lor? Sunt bătrani... şi nu vor să cerşeasca... aşa că vând şi ei din grădiniţa lor florile crescute cu atâta dragoste... Se vinde şi povestea asta nu?

- Acu' vreo 2-3 zile îndreptându-ma vertiginos către moşu` meu spre a-l ajuta să-şi pună centrala.... mă opreste o duduie : Nu vă supăraţi . ... Zic : Nu mă supăr.... Ea : Nu aveţi să imi daţi şi mie 1.5 RON să-mi iau un bilet de autobuz să ajung acasă? Greşeala fatală pe care a făcut-o era că eram la mine în cartier.. şi cea mai apropiată staţie de autobuz în zona aia era la vreo 500 de m .. în orice direcţie ai fi mers... Şi atunci i-am zis : NU.. Ea : Ştiti... am fost la o prietenă şi i-am dus o cafea şi am rămas fără bani sa ajung acasă... Deja sărea calu'... Aşa că i-am întors brusc spatele şi mi-am vazut de drum... Povestea oare s-ar fi vândut dacă era într-o staţie de autobuz??


Alte modalităţi de cerşit sau poveşti care cer mai ştie careva??

8 comentarii:

io-n Dushu Tau! spunea...

neneaaaA? dai si mie de-o ciorba?
pune mana pe vasilica fara fricaaaaaa!

Anonim spunea...

Cand am ajuns la munca intr-o zi nici nu am apucat sa cobor din masina si ma salta un nene la vreo 40 de ani si umil vine la mine si ma intreaba daca nu cumva am cum sa il ajut cu niste bani sau ceva mancare ca el este din Botosani si a fost adus in bv de X care i-a promis ca ii face rost de un loc de munca si acum a ramas in Brasov si nu mai are cu ce sa se intoarca acasa. Recunosc k avea accent moldovenesc si era asa respectos si stia cum sa puna problema....mai mai ca ti se facea mila de el. Dar sa fim sinceri: stai in Botosani si vi la munca taman in Brasov pentru ca ti-a promis X ca iti face rost de un loc de munca? gandind asta si neavand nici bani marunti la mine i-am zis ca nu pot sa il ajut si mi-am vazut de drum....seamana cu povestea celei cu autobuzul numai ca e o metoda mai "tragica". Si din cate am mai auzit pe la prieteni metoda asta este cea mai intalnita

Anonim spunea...

Nu te obliga nimeni sa dai!

Cand dau de un cersetor in genu celor mentionati mai sus, ma gandesc atat: DA' MIE... CINE KIELEA FALUSULUI IMI DA?!?!?! Stii aia: "La fiecare minut se naste unu (fraier)!"

Bani nu dau, poate doar mancare. Adica am avut destul timp capu pe umeri sa nu devin sclavu tigarii si sa dau la altu sa isi ia tigari?! Doar n-am mancat de pe jos!

Si obisnuiam ca in momentul cand veneau la mine puradei sau pirande sa imi vanda flori la suprapret sa le zic: Nu, merci, am mancat azi! :)))))))))))))))))))

Anonim spunea...

batranica cu florile si mosuletul cu alunele sunt de efect. fac aia la bani de mori. oricum se vede ca sunt flori de gradina si merita macar chestia asta apreciata (au o poveste), insa eu nu mai dau bani nimanui. la munca cei tinerei si de ce ati ajuns asa pentru cei batrani. poate suna aiurea insa de ... mie nu imi da nimieni nimic; decat un salariu impozitat. aici totul e tax free.

Anonim spunea...

De tineri, nimic de comentat... LA MUNCA, NU LA-NTINS MANA!

Pe batrani insa, nu poti sa i judeci. Nu poti sti ce poveste are fiecare. Batjocorit de copiii pe care i-or crescut, sau fraieriti de diversi escroci, sau cu pensia care nu le ajunge pentru medicamente. Is sigur ca is multi batrani care fac chestia asta pentru ca sunt ei escrocii... da', poti sa i deosebesti, daca nu i urmaresti?! Si la urma-urmei, who the fuck is sick enough to stalk (old) people?!?!?!

Anonim spunea...

Povestea cu duduia care ti-a cerut bani de un bilet, chiar si daca era intr-o statie de autobuz,si daca probabil era si pensionara, cu sigurantza nu s-ar fi vandut ptr ca probabil daca iti aduci aminte dragul nostru primar le-a dat gratuitate pe mijloacele de transport in comun pensionarilor de la ora 8a.m pana la ora 8p.m.

Paulie spunea...

@Anonim : pensionara nu parea.. era undeva spre 60 de ani .. dar cred ca era mai mult imbatranita de alcool decat de varsta... oricum s-ar fi calificat de pensionara in orice autobuz.. nu cred ca ar fi intrebat-o cineva de bilet.... Good point ;)

Flavia spunea...

am scris si eu despre filantropica! divin filmul!