duminică, 27 iulie 2008

Promenada pe Republicii

De când cu ţigăniile alea de terase de pe Republicii, am ajuns să evit pe cât pot zona respectivă. Mi se pare atât de inestetic şi de chicios să văd înşirate o mie de terase cu cât mai multe fiţe de-a lungul întregii străzi şi în plus nu e deloc practic pentru oamenii aia obişnuiţi, cărora le place să se mai plimbe seara pe stradă... Dacă e centrul vechi al oraşului, ce caută toate handralalele în drum? Nu trebuia să păstreze din frumuseţea VECHIULUI oraş? Că eu una nu prea cred că tinerii din anii 50-60 stăteau la prăjitură la Uncle Jack, dar cine ştie. Poate şi tata o ducea pe mama la cico pe terasă la Maddo şi eu nu ştiu... Ca să-mi continui frustrarea o să subliniez că se merge pe Republicii, ca în piaţă, sau ca la înmormântare, în ambele cazuri, n-ai loc şi te-nghesui. Câteodată stau şi încerc să îmi dau seama dacă pentru cei care mănâncă acolo în drum, nu e deranjant să treacă 1.000 de indivizi care strănută, tuşesc îşi suflă nasul, sau sparg sâmburi (seminţe) foarte aproape de farfuria lor. De asemenea în imaginea mea mai apar şi o duduie cu pudeul în braţe sau dus în lesă turcoaz care ori micţionează lângă terasă, ori lasă păr, ori consideră strada Republicii loc de încăierat cu un alt patruped. Un tablou superb, aşa-i?!
Să nu uităm nici zecile de cerşetori (mai mult sau mai puţin adevăraţi) care vin şi încearcă să-i determine pe cei aflaţi acolo să bage mâna în buzunar şi să le dea ceva bani. Slabe şanse, majoritatea nu-şi permit să irosească 50 de bani pe amărâtul ală, pentru că nu le ajung banii să cumpere trandafiri din ăia ambulanţi pentru a vrăji stimabila de lângă. Într-una din seri, erau un grup de prieteni la o masă, (copii de bani gata după părerea mea) şi apare un copil la vreo 10 ani cu o carte în mână, încercâmd s-o vândă. Nu comentez modul de a face bani, ci inteligenţa celor de care vă ziceam mai sus care uitându-se la copil îi spun amuzaţi „Ce carte mă? Din aia să citeşti tu! Noi nu mai citim cărţi, aşteptăm să vedem filmul... ” evident a urmat un râs isteric susţinut de către ceilalţi. Copilul, umilit a plecat cu cartea în mână.
Am deviat de la subiect, mă-ntorc la oile mele (roz)... ca să-mi susţin punctul de vedere o să apelez şi la incediul de săptămâna trecută de pe Republicii. Până au dat chelnerii la o parte mesele şi scaunele din drum, pompierii puteau să servească un suc, dacă tot erau acolo nu?... că oricum de intervenit n-au avut cum. Într-un final, când deja arsese ce era mai important au reuşit şi ei să stropească cu trei guri de apă.
Oricum eu sunt depăşită şi nu sunt fashion şi cool, aşa că probabil gândesc demodat şi nu ştiu ce e important pentru viaţa socială a urbei. Unde să mai iasă fetele cu boticul incordat şi îmbrăcate ca-n desenele cu Mickey Mouse şi unde să-şi etaleze baieţii cu meseria de fiu cheile de la BMW, dacă nu acolo? Să vadă toată lumea!

P.S. Oare cofetaria Unic cum de n-are terasă pe Republicii?

4 comentarii:

io-n Dushu Tau! spunea...

stim, deja batem toba pe tema asta de mult :D

Ala`Micu`Necajitu spunea...

Mie imi place ... sa stea toti acolo seara si in WE comasati :D Poate vine vre`un taliban si ne scapa de ei ... si e si mai liber in alte parti ale orasului ! :D

Anonim spunea...

Bunul gust la romani o murit odata cu bunul simt.

Taci, fata, ca e frumoase terasele alea ocupate de mobile blonde, brunete si roscate. Mobilele astea la purtator trebuiesc expuse in public pentru a compensa... ceva lipsuri...

Si mie imi place sa ma plimb pe republicii si sa ma frec de toata lumea si sa imi tin buzunarele sub supraveghere. La urma urmei, unde i buluc, ies bani. Asa prospera orasul de pe urma incasarilor de la terasele astea... BULL SHIT!!! (cacat, am voie sa spun "shit" pe blog-u asta?! :))) ).

Anonim spunea...

Foarte bine scris articolul, deşi tema s-a mai dezbătut! ;)
Îmi place, să mai scrii! :)